gillart!

gillar mitt liv nu! det är verkligen vår, sol och värme. jag har massor med godingar i mitt liv som det skrattas mycket med, vilket faktiskt är oh, så viktigt ;) känner på mig att om sommaren fortsätter i samma stil så kommer den att bli helt grym!

men innan jag egentligen börjar tänka på sommaren, iaf lekdelen, så ska kursen i spcialpedagogik avslutas. det är lätt den bästa kursen jag ha läst hittills!  hade velat läsa specialpedagogik en hel termin... specialpedagogik har ju alltid intresserat mig (eller iaf sen jag började jobba inom skola/barnomsorg hösten -06), allt är så intressant och jag vill bara ha mer, bredare och djupare kunskap i området. kursen ska iaf avslutas med ett fördjupningsarbete om flickor med adhd. att det blev just flickor med adhd är för att pojkar med adhd är klart överrepresenterade, det finns inte lika mycket forskning om flickor med adhd, diagnosmaterialet utgår från pojkarnas symtom, flickor får oftare diagnosen senare än pojkar, detta gjorde att jag och en annan av tjejerna i kursen ville gräva lite djupare i det hela.

ikväll blir det fest hos en kusin och hans sambo. ska bli riktigt kul! och imorron blir det födelsedagskalas hos en annan kusin :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0