perspektiv

plugg- och grubbeldag. pluggandet har skett med autopiloten på och därför har jag kunnat ägna mig åt grubblandet. har tänkt mycket på a idag, på begravningen och orättvisan i att någon ska behöva dö bara 12 år gammal. har försökt att tänka på "sagan om den gamla, gamla själen" men det har faktiskt inte hjälpt nämnvärt idag. kan inte se att det fanns någon mening med att det blev som det blev. vad var meningen med att a skulle tas ifrån famlj, vänner och alla andra som tyckte om henne och lämna oss kvar här?

men idag har jag ändå lyckats få någon sorts perspektiv. jag kan inte låta bli att undra varför man (läs jag) fortsätter att ödlsa kraft och energi på saker som egentligen inte betyder ett skit. borde bara rensa bort det som inte betyder något och fokusera på det som är viktigt.

viktigt för mig just nu är att bli klar med min utbildning, få ordning i mitt hem. få lite struktur i mitt liv helt enkelt. men nånstans ringer en liten klocka att det som egentligen borde vara viktigt är mina nära och kära runt omkring mig. jag borde lägga lite mer energi på att vårda mina relationer till dem som betyder något. för vem vet hur lång vår tid tillsammans blir?

[if.you.can't.handle.me.at.my.worst.you.sure.as.hell.don't.deserve.me.at.my.best]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0