natten som vän

borde gå och sova nu. så att jag kommer upp i tid imorron så att jag kan ta tag i lite pluggande. blir så trött, trött, trött! det är faktiskt fredag och jag borde få stanna uppe hela natten och äta godis och sminka mig, om jag vill!! men det känns faktiskt som att det inte känns så lockande längre, som det en gång gjorde. för det har funnits nätter när jag har vägrat att gå och lägga mig, dragit på nån bra musik, provat alla olika outfits som finns i garderoben och testat iaf fem olika sminkningar. men det var längesen, i ett annat liv. innan det här vuxenlivet tog fart på allvar..

ikväll känner jag mig både äldre och yngre än vad jag faktiskt är. hur man nu ska känna sig när man är 27..? äldre för att jag faktiskt inte har nån lust att göra nåt annat än att trivas i min soffa med datorn i knät och sen gå och lägga mig och läsa nån bra bok. yngre för att jag samtidigt är sjukt rastlös och vill skita i alla måsten och borden och stanna uppe hela natten, dricka upp vinet i kylen, bara för att jag vill och kan. och skita i morgondagen. för den är inte nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0