förkyyyyld

börjar bli förkyld.. nej, nej, nej inte nuuuu!! har verkligen inte tid.. alldeles för mycket att läsa för det.. *suck* aja, föreläsningen imorron är inställd iaf, sååå skönt!

resten av kvällen blir det soffläge, kanske en kopp te eller två. So You Think You Can Dance ikväll, så bra!! love to watch it, and i wish i could!!
och innan det tänkte jag kolla in det här: Barn till salu
Brittisk dokumentär från 2007. Kinas ett barn per familj-policy har lett till hemska konsekvenser, man räknar att cirka 70 000 barn kidnappas per år och säljs på svarta marknaden. Här möter man människor som utför kidnappningarna, förtvivlade föräldrar som desperat söker efter sin barn och föräldrar som kanske måste inse att de måste ge upp sökandet. får väl se hur det går, börjar ju nästan gråta bara jag läste vad det skulle handla om.. men det pågår ju och man kan ju inte bara blunda för det bara för att det är hemskt, fruktansvärt och helt vidrigt. struts kan man faktisk bara leka till en viss gräns.

å för att återgå till mina i-landsproblem så har jag ÄNTLIGEN fått en ny router och ove har varit här och installerat den så nu har jag ÄNTLIGEN en internetanslutning som inte kukar ur hela tiden!!

[miss.u]

Kommentarer
Postat av: Bella

Är det föreläsningen "Svenska i skolan, då och nu" med Birgitta Kullberg som är inställd? Hittar ingen info om det =/

Krya på dig!

kram

2010-02-02 @ 22:05:23
URL: http://metrobloggen.se/bellastyckochtank
Postat av: Anna

nej, vet inte vad denna skulle ha hetat men det var inte med Kullberg. men jag tror att jag har vart på den som du menar, tyckte att den var bra..

2010-02-02 @ 22:43:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0