mma - jag förstår det inte..

sitter och kollar på ett program där "uppdrag granskning" har granskat mma - mixed martial arts. det är en sport som jag aldrig kommer att förstå. ju mer jag ser desto mer får jag uppfattningen att det bara går ut på att skada.. men det verkar ju vara en stor sport så det kanske är jag som är blödig, vad vet jag? men ingen kan någonsin få mig att gå med på att det kan vara nyttigt med så mycket våld mot huvudet.. men svt24 väljer ju iaf att sända det här såhär dags (23.35 är klockan nu), eurosport sänder den sporter som den här alldeles för tidigt på dagen, enligt min mening. sparkar, knäningar, stryptag och matchen är inte över förrens en av motståndarna är medvetslös, om inte domaren har brutit innan. ska det vara något som sänds så dags på dagen/kvällen att barn äns ska kunna "råka" zappa förbi och kolla på det? vart finns behovet att skada andra människor på det viset?

egentligen så borde jag sitta och skriva på vfu-uppgiften. blev nog halvklar förut idag, men efter lunchpausen så har det inte blivit ett ord skrivet. fast jag har verkligen försökt. aja, har ju faktiskt imorron på mig..

[den.vackraste.stunden.i.livet.var.den.när.du.kom]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0