sommarlov

jaa, jag har faktiskt gjort det! jag har nu klarat av mitt första läsår påväg mot målet som fritidspedagog. så långt bort det kändes när jag satt där bland 700 andra i vasakyrkan den 1:e september förra året. och vad förvirrad och liten och ensam jag kände mig. men nu... lite mindre förvirrad och inte så liten och ensam längre. och för kanske första gången i mitt liv så vet jag att det är det här jag vill göra och det känns så rätt. och fortsättningen? kanske. får se då, flera år tills dess.

i höst så kommer jag göra min vfu på k-norum igen. det känns bra. skiter faktiskt i om det är fegt. vet att det är givande. och jag längtar tillbaka dit. ofta.

men sommaren då? två veckor ska jag jobba iaf. på bergsvägen. lite mindre än vad jag hade hoppats på men bättre än inget alls. och resten av tiden då? jaa... ska ringa soc på måndag. nej, inte ville jag gå på soc i sommar, hade hellre jobbat. men nu är det som det är.

och det känns bra nu. jag känns bra. att det skulle vara så lång väg tillbaka... hände där liksom? men aja, i'm on my way back! big time! och det känns så bra!

[let's.play]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0